wtorek, 6 lutego 2018

Hello from ATHENS !


Pozdrowienia z Aten -  czyli moich '' wielkich'', greckich wakacji ciag dalszy. :)....
Z Santorini do Aten udajemy sie promem Blue Star. Podroz jest dosyc dluga, bo trwa ok. 8 godzin,. Mamy zarezerwowana kabine wiec spedzamy ten czas bardzo przyjemnie na odpoczynku, w wygodnych, wrecz komfortowych warunkach...

After leaving Santorini we traveled to Athens by Blue Star Ferry...


 Pierwsze moje spotkanie z miastem i ...juz wiem, ze sie polubimy.  To pierwsze wrazenie mnie nie zawiodlo. Pokochalam Ateny i te kilka dni spedzonych w  stolicy uwazam za jedne ze szczesliwszych, a swoje greckie wakacje za jedne z najbardziej udanych!

Beautiful Athens


Pierwszym punktem na naszym atenskim szlaku jest Syntagma  Square- najstarszy,  reprezentacyjny plac stolicy zwany takze Placem Konstytucji. Srodek placu zajmuja fontanna, skwery i laweczki, stad rowniez rozciaga sie, bardzo popularny w miescie deptak handlowy-  ulica Ermou.

Ermou Street on Syntagma Square - the oldest and the most representative square of the capital. 



Okolice placu Syntagma naleza do najbardziej ruchliwych w miescie. Momentami mialam wrazenie, ze znajduje sie w Wielkim Jablku Tutaj, a to za sprawa zoltych, taksowek, ktorych w greckiej stolicy jest prawdziwe zatrzesienie :)..


Na obrzezach placu usytuowane sa ambasady, szykowne rezydencje oraz ogromne, luksusowe hotele w tym slynna Grande Bretagne...


Syntagma  jest waznym miejscem dla atenczykow bowiem odbywaja sie tu celebracje wszystkich  wydarzen zarowno tych politycznych jak i spolecznych oraz sportowych. Miesci sie tu sporo panstwowych instytucji, a wsrod nich ta najwazniejsza czyli umiejscowiony po prawej stronie alei Amalia - grecki Parlament. Przed budynkiem Parlamentu znajduje sie Grob Nieznanego Zolnierza - czczacy wszystkich Grekow poleglych za ojczyzne....

Greek Parliament


Najwieksza atrakcja zwlaszcza dla turystow jest oczywiscie  odbywajaca sie co godzine zmiana warty przed Grobem Nieznanego Zolnierza. Jest to naprawde niezwykla ceremonia, ktora koniecznie trzeba zobaczyc chocby dla samych gwardzistow greckich zwanych ewzonami, specjalnie do tej roli wyselekcjonowanych i ubranych w bardzo widowiskowe, barwne stroje ...

The changing of the guard in front of the Greek Parliament...



Nieopodal Placu, doslownie na tylach Parlamentu, miesci sie jeszcze jedno ciekawe miejsce stolicy. Sa to zalozone na zyczenie krolowej Amalli Ogrody Narodowe - oaza zieleni, ciszy i spokoju. W cieniu wysokich palm i starych drzew mozna tu doskonale odpoczac od wielkomiejskiego zgielku i chaosu....

The National Gardens - an oasis of greenery and quiet...



Bardzo spodobala mi sie stolica Grecji. Niemniej zreszta niz stolica Kanady Ottawa, ktora mozecie
odwiedzic wraz ze mna  Tutaj

7 komentarzy:

  1. No to już wiem gdzie pojadę w tym roku na wakacje, hi hi:) Nieżartuje, dzięki twoim wakacyjnym opisom odwiedziłam już Wenecję i Budapeszt, wiosną wybieram się na Santorini, a kiedyś w przyszłości do Nowego Jorku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia! Widać, że wyjazd Wam bardzo posłużył :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I love this city and pictures are great :)
    www.ivanasworld.com

    OdpowiedzUsuń