piątek, 26 sierpnia 2016

Pink Espadrilles



                      // jeans-/ Abercombie/,  blouse-/  Fornarina/,  shoes-/ Venise/,  jacket, bag-/ Atmo/,  bracelets-/ H. Samuel //

...a zestaw z inna kwiatowa bomberka w roli glownej pojawil sie rowniez w poscie: Floral Bomber Jacket

niedziela, 21 sierpnia 2016

Bonnie Scotland part II - LOCH NESS // THE HIGHLANDS


Obowiazkowym punktem programu kazdego szanujacego sie turysty (a do takich sie oczywiscie zaliczamy:) jest wyprawa nad jezioro Loch Ness i spotkanie z zamieszkujacym je potworem, przez Szkotow pieszczotliwie zwanym Nessie.

While in Scotland we wanted to visit some of the main attractions such as Loch Ness and The Highlands.


Ruszamy wiec w podroz w glab Szkocji. Odleglosc z Glasgow do Loch Ness to ponad 200km, calkiem sporo, czeka nas wiec fajna przygoda, tym bardziej, ze trasa podrozy rysuje sie niezwykle ciekawie.
Pierwszym jej etapem jest wizyta w Loch Lomond, atrakcyjnie polozonym w wysokich gorach, najwiekszym slodkim jeziorze Szkocji.

On the first part of our journey we stopped to view Loch Lomond.


Kolejnym celem  wyprawy jest usytuowana w rejonie Highland - Dolina Glencoe- prawdziwa szkocka perelka. W miare jak zblizamy sie do tego miejsca widoki staja sie coraz piekniejsze, krajobrazy zachwycaja i doslownie zapieraja dech w piersiach.  Nic dziwnego Glencoe czyli po prostu Dolina Lez to samo piekno. Soczyscie zielone wzgorza, zamglone, skaliste gory, przejrzyste jeziora i wielkie polacie wrzosowisk. Cud natury!

Glencoe was also a great attraction with beautiful mountains, clean lakes and deep valleys.


Piekna Szkocja cieszy sie takze spora popularnoscia wsrod filmowcow, rowniez tych hollywoodzkich. Pojawia sie w filmach, ktorych fabula jest osnuta na szkockich legendach, historii czy slawnych postaciach.
Nakrecono tu min. sceny do filmu '' Braveheart'', czy Skyfall'' o przygodach Jamesa Bonda.

There have been a number of famous films made in the area, including: '' Braveheart'' or '' Skyfall'' with James Bond.

 kadr z filmu Skyfall


 W dolinie Glencoe powstaly tez kadry do filmu o Harrym Potterze min. ten kiedy ekspres wiozacy uczniow do Hogwartu wyjezdza poza Londyn i przejezdza przez most,...

...also  some parts of Harry Potter was filmed there.


W tym miejscu znajduje sie osiem szczytow, w tym - perla w koronie Glencoe - majestatyczne Trzy Siostry. Nic tylko stac i podziwiac:)

One of the most spectacular views is The Three Sister Mountains

Dwie Siostry....


...  a oto i Trzecia Siostrzyczka;)


Mnie w Szkocji zachwycilo jeszcze cos, a mianowicie szkockie krowy wyzynne. Przeurocze, kudlate stworzenia z grzywka, na widok ktorych od razu poprawia sie humor.

One of the things I enjoed wa sseeing the iconic scottish highland cows.


Maja ostre, dlugie rogi, ale podobno sa lagodne i nie atakuja bez powodu:). Dzieki swojej siersci moga przebywac w wysokich gorach Szkocji czyli tam gdzie jest naprawde bardzo zimno.


Ruszamy w dalsza droge - kierunek Fort William - drugie pod wzgledem wielkosci miasto rejonu Highlands. Zatrzymujemy sie tu jedynie na krotka wizyte no i na lunch. W koncu jest okazja, aby sprobowac haggis- typowo szkockiego przysmaku. Jest to specjal przyrzadzony z owczych podrobow, wymieszanych z cebula, maka owsiana i przyprawami.Wyjatkowy smak i aromat nadaja mu ziola. Moze na talerzu nie wyglada imponujaco, ale ( kto probowal ten wie :), swiezutko przyrzadzony smakuje wysmienicie, zupelnie inaczej niz haggis kupowane przez nas czasami w lokalnym supermarkecie:)

During our visit we tried a number of varieties of the famous scottish dish- haggis


Od Fortu William zaczyna sie Great Glen -kolejny przepiekny rejon Szkocji.  Tu wlasnie znajduje sie cel naszej wyprawy - jezioro Loch Ness.

Loch Ness


Krotki spacer po okolicy i .........juz widomo kto tu rzadzi na dzielni;)

Nessie rules here;)


 Oczywiscie aby poczuc smak legendy no i oczywiscie ''zapolowac'' na potwora udajemy sie na rejs po jeziorze.

We decided to take a boat trip on Loch Ness to search for the monster:)


Plynac po glebokich, ciemnych wodach Loch Ness, przy wciaz zmieniajacej sie szkockiej pogodzie podziwiamy zapierajace dech w piersiach widoki.
Podplywamy pod Zamek Urquhart, a wlasciwie pod ruiny jednego z najwiekszych zamkow Szkocji.

Urquhart Castle


Oczywiscie przez caly czas silnie wpatrujemy sie w tafle jeziora bo a nuz z wodnej otchlani wychyli sie urocza smoczyca;)


Oho, czyzby szczescie nam dopisalo,  czyz to nie slicznotka Nessie? hi, hi...............................;)

Oho, we lucky today, here She is!!!!......;)


Ostatnim przystankiem naszej podrozy jest Pitlochry - miasto tartanu i tweedu. Miasteczko wiktorianskie, niezwykle urokliwe, cieszace sie duza popularnoscia szczegolnie wsrod wielbicieli gorskich wedrowek  oraz wielbicieli whisky - znajduja sie tu bowiem dwie destylarnie tego trunku:)

The town we visited was Pitlochry- the beautiful victorian town of tartan and tweed.



...a na wieksza porcje wakacyjnych wrazen i pieknych pejzazy zapraszam Was do Umbrii, a  scislej do wloskiego Orvieto tutaj.